سرویس دهی عالی

با ما همراه شوید

09032486073

ارتباط با ما

سرویس 365

در خدمت هموطنان عزیز

قیمت دستگاه پوست کن بادام

 قیمت دستگاه پوست کن بادام و گردو براساس کاربردها مختلف می باشد.این یک وسیله کاربردی است که برای از بین بردن پوست میوه‌هایی مانند بادام و گردو استفاده می‌شود. این دستگاه با اصول مکانیکی یا برقی کار می‌کند و به صورت دقیق پوست خارجی این میوه‌ها را جدا می‌کند.دستگاه پوست کن معمولاً از یک سطح برش خاص تشکیل شده است که با قرار دادن میوه در آن و اعمال فشار یا چرخش، پوست میوه را تا حد ممکن از گوشت جدا می‌کند. این وسیله می‌تواند فرآیند پوست کردن را سریعتر و کمتر زمان‌بر کند و از دست دادن اندکی از محصولات میوه جلوگیری کند.استفاده از دستگاه پوست کن برای میوه‌هایی که پوست خارجی دارند، می‌تواند به تسهیل در آماده‌سازی مواد غذایی یا استفاده خانگی کمک کند.

قیمت پوست کن بادام درختی،پوست کن بادام کوهی،بادام سنگی،بادام آذری،

بادام کاغذی،پوست کن بادام برقی،پوست کن بادام تراکتوری،پوست کن بادام بنزینی

پوست سبز بادام،دستگاه پوست گیر بادام،آبیاری درخت بادام

جهت قیمت دستگاه پوست کن بادام با ما تماس بگیرید.

09032486073

قیمت دستگاه پوست کن بادام
قیمت دستگاه پوست کن بادام

قابلیت پوست گیری انواع بادام های سنگی و کاغذی

در انواع تک فاز، سه فاز و تراکتوری

کارکرد آسان و قابل حمل و نقل راحت

ظرفیت ۲۵۰ الی ۳۰۰ کیلوگرم در ساعت

ارسال دستگاه پوست کن بادام به تمام نقاط کشور

فروش دستگاه پوست کن بادام با شرایط

 

قیمت دستگاه پوست کن بادام
قیمت دستگاه پوست کن بادام

جهت خرید و استعلام قیمت دستگاه پوست کن بادام با ما تماس بگیرید.

09032486073

دستگاه پوست کن بادام درختی در فصل برداشت محصول با مشکلات زیادی همراه است. اتلاف وقت و تأخیر در فرآیند پوست­ کنی موجب کپک زدگی مغز بادام می­گردد. در ایران، استفاده آجیلی از بادام‌ درختی از زمان قدیم وجود داشته و امروزه در حال گسترش است. پس از برداشت محصول و رسیدن رطوبت به حدود 60 – 50 درصد به منظور عرضه به بازار، می­بایست پوست سبز آن را جدا کرد.

هدف از این پژوهش طراحی، ساخت و ارزیابی یک دستگاه پوست­کن بادام درختی بود که بتواند پوست سبز بادام را از پوست سخت آن جدا نماید.

در این تحقیق یک دستگاه پوست­ کن بادام جهت پوست­گیری پوست سبز بادام درختی از پوست سخت آن طراحی، ساخته و ارزیابی شد.

آزمون­ها روی دو رقم بادام درختی به نام های آذر و نون پاریل که به ترتیب  از جنس سنگی و کاغذی بودند از کشور ایران، استان آذربایجان غربی و  از منطقه قوشچی شهرستان ارومیه، تهیه شده بودند، صورت پذیرفت.

نمونه­ های مورد آزمایش در تابستان سال 1400 به صورت تصادفی از چندین درخت در شرایط یکسان برداشت شدند. با توجه به مشخص بودن ارقام بادامهای درختی موجود در باغات، بادام­ها در مخازن مجزا قرار گرفته و سپس آزمایش شدند.

جهت خرید و استعلام قیمت دستگاه پوست کن بادام با ما تماس بگیرید.

09032486073

بادام درختی دارای ارزش غذایی بالا بوده به طوری که در هر 100 گرم بادام درختی 579 گرم کالری،2/21 گرم پروتئین،6/21 گرم کربوهیدرات،4/4 گرم قند، 5/12 گرم فیبر و 9/49 گرم چربی را دارا می­باشد.

بر اساس آمار سازمان خوار و بار جهانی (FAO) در سال 2020، ایران با تولید 6% بادام در جایگاه پنجم جهان قرار دارد. از پوست سبز بادام درختی می­توان برای تغذیه دام استفاده نمود. از آنجایی که سیاست کلان کشور روی صادرات غیر نفتی از جمله محصولات کشاورزی معطوف شده است، انجام مطالعات در این زمینه حائز اهمیت می­باشد.

پس از برداشت محصول و رسیدن رطوبت پوست سبز بادام به حدود 60 – 50 درصد ، ضروری است پوست سبز بادام از پوست سخت آن جدا شود.

عملیات پس از برداشت بادام درختی یکی از مهم­ترین مراحل فرآوری و عرضه محصول بازار می­باشد که مرحله پوست­گیری یکی از آن مراحل است که همین أمر مستلزم طراحی و ساخت دستگاه پوست­کن بادام درختی می­باشد.

عوامل مختلفی بر فرآیند پوست­گیری بادام درختی مؤثر است که شناسایی و مطالعه این عوامل برای طراحی پوست­کن بادام حائز اهمیت است.

تحقیقات نشان می­دهد که عواملی چون نوع بادام ( سنگی یا کاغذی)، رطوبت پوسته بادام، سرعت دورانی واحد تمیز کننده، فاصله­ی محورهای تمیز کننده از جداره دستگاه و ضخامت تایرهای لاستیکی در کارکرد مؤثر دستگاه دخیل هستند.

هر چند پژوهش­هایی در رابطه با پوست­کنی سایر محصولات خشکباری انجام شده است ولی بر اساس منابع موجود، مطالعه­ای بر روی طراحی و ساخت دستگاه پوست­کن بادام به منظور پوست­گیری ارقام بادام ایرانی صورت نپذیرفته است.

این در حالی است که تا به امروز پوست­کنی بادام به روش دستی و سنتی انجام می­شد.

هدف از مطالعه حاضر، طراحی، ساخت و ارزیابی دستگاه پوست­کن بادام درختی است تا بتواند ارقام مختلف بادام را پوست­گیری نماید.و همکاران دستگاه پوست کن بادام کنجد را طراحی نموده و سپس ساختند.

در پژوهش انجام شده توسط آن ها شیب دستگاه و دور محور پوست کن فاکتورهای اصلی آزمایش بودند.

بر اساس نتایج ایشان، دو فاکتور تأثیر معنی داری بر درصد پوست گیری دانه ها در سطح احتمال (P=0.01) دارند.قیمت دستگاه پوست کن بادام را از ما بپرسید

 سانتورو فرآیند مکانیزه برداشت و پوست گیری بادام درختی را در میزان وسیع مورد مطالعه قرار دادند. آن ها چندین آزمایش را برای ارزیابی جنبه های فنی مربوط به تجهیزات و ماشین آلات مربوط به برداشت و پوست گیری را انجام دادند.

ایشان دریافتند که در صورت برداشت پوست گیری دستی محصول توسط نیروی انسانی در مدت زمان یکسان با برداشت و پوست گیری به صورت مکانیزه ( با دستگاه) میزان بازدهی به اندازه 30% استفاده از دستگاه خواهد بود.

 قیمت دستگاه پوست­ کن بادام و گردو را ساختند. دستگاه ساخته شده توسط آن­ها با استفاده از مکانیسم سیم برس پوست­کنی گردو را انجام می­داد.

پس از ریختن گردو به داخل مخزن دستگاه، با چرخش سیم برس­ها پوست گردو کنده شده و از شیارهای تعبیه شده روی بدنه به سمت بیرون دستگاه پرتاب می شد.

مهندس قلی پور قیمت دستگاه پوست کن بادام زمینی را ساخت تا بتواند پوست را از غلاف بادام زمینی و سپس دانه و پوست را از هم جدا کند.

در ارزیابی عملکرد دستگاه، تأثیر پارامترهای سرعت خطی کوبنده  در چهار سطح (4، 5، 6 و 7 متر بر ثانیه) و فاصله کوبنده از ضد کوبنده در چهار سطح ( 2، 3، 16 و 20) میلیمتر در قالب طرح فاکتوریل بر پایه ی بلوک های کامل تصادفی بر راندمان پوست گیری و درصد شکستگی دانه بادام زمینی بررسی شد.

نتایج نشان داد که سرعت خطی کوبنده و فاصله کوبنده با ضد کوبنده بر راندمان پوست گیری تأثیر معنی داری دارد در حالی که بر درصد شکستگی دانه ها تنها عامل فاصله تأثیر معنی دار نشان می دهد.

 روشهای مختلف پوست گیری پسته با استفاده از روش طراحی سیستماتیک را مورد بررسی قرار دادند و سپس دستگاهی با کاربرد چند منظوره را برای پردازش پسته مورد آزمایش قرار دادند که می­تواند پوست­کنی را انجام دهد.

به منظور پوست کندن پسته در این دستگاه از نیروی گریز از مرکز استفاده می­شود. واحد شامل یک درام دوار و یک صفحه دایره­ای چرخان جداگانه است.  این دو قسمت در جهت مخالف می چرخند و از موتورهای الکتریکی جدا استفاده می­کنند.

شاسی، بر اساس ظرفیت کاری دستگاه و نیز بر اساس ابعاد تراکتور MF 285 ساخت شرکت تراکتورسازی ایران طراحی گردید.

ابعاد شاسی بر اساس ابعاد مخزن، ظرفیت کاری دستگاه بر اساس کیلوگرم بر ساعت، عرض و ارتفاع تراکتور MF 285 با ابعاد به ترتیب طول، عرض و ارتفاع 900، 500 و 600 میلیمتر طراحی و سپس با استفاده از پروفیل 30 میلیمتر ساخته شد.

برای اینکه دستگاه بتواند عملیات پوست گیری را به خوبی انجام دهد، بادام می بایست مسافتی حدود حداقل 800 میلی متر را طی نماید تا با برخورد پره ها و لاستیک ها با بادام عملیات پوست گیری انجام شود.

طراحی دستگاه توسط نرم افزار SOLID WORKS 2016 انجام گرفت. شکل 3

در پژوهش حاضر برای تأمین توان راه اندازی دستگاه از منبع توان تراکتور MF 285 ساخت شرکت تراکتورسازی ایران بهره گرفته شد. دستگاه ساخته شده توسط محور انتقال نیروی تراکتور راه اندازی گردیده و نیروی مورد نیاز واحد پوست کن بادام  را تأمین می نماید.

به منظور بهره گیری حداکثری از دستگاه و پیشگیری از شکستگی بادام بر اثر سرعت زیاد، واحد پوست کن از واحد تواندهی با دور کم 540 rpm استفاده شد.

سیستم انتقال نیرو به گونه ای طراحی شده است که به هنگام کارکرد دستگاه و راه اندازی آن توسط تراکتور، دستگاه به بازوهای اتصال تراکتور متصل گردیده و تعادل آن در حین کار برقرار گردد.

جهت خرید و استعلام قیمت دستگاه پوست کن بادام با ما تماس بگیرید.

09032486073

قیمت دستگاه پوست کن بادام

جهت خرید دستگاه پوست کن بادام با ما تماس بگیرید.

 

دستگاه علوفه خردکن
رزرواسیون با جالوکس

Scan the code
Call Now Button