سرویس دهی عالی

با ما همراه شوید

09032486073

ارتباط با ما

سرویس 365

در خدمت هموطنان عزیز

ویزای ترکیه برای اتباع افغان

ویزای ترکیه برای اتباع افغان :بر اساس آخرین آمار گزارش شده توسط ریاست مدیریت مهاجرت ترکیه (PMM)، بیش از ۵.۱ میلیون شهروند خارجی در خاک ترکیه حضور دارند که ۳.۶ میلیون نفر از آنها شهرواندان کشورهایی مثل سوریه و افغانستان هستند.

دلیل تمایل این افراد برای مهاجرت به ترکیه، امکان دستیابی به تحصیل رایگان در ترکیه یا اخذ یکی از مشاغل مورد نیاز ترکیه، کار در این کشور و کسب درآمد در ترکیه است.

مسلما افرادی که با کمک یکی از روش‌های قانونی مهاجرت اقدام به مهاجرت و سفر به ترکیه می‌کنند از شرایط اقتصادی و اجتماعی بهتری نسبت به افرادی که از طریق پناهندگی در ترکیه قصد اخذ اقامت ترکیه را دارند، برخوردار می‌شوند.

اولین گام برای مهاجرت قانونی افغان‌ها به ترکیه اخذ ویزا است.

افغانها برای درخواست ویزه جهت ورود و یا مهاجرت به ترکیه، لازم است مراحلی را طی کنند. این مراحل باید به درستی و به ترتیب انجام شود چرا که با کوچکترین اشتباه ممکن است درخواست شما برای اخذ ویزه ترکیه رد شود.

در حالت کلی پاسپورت افغانستان جزو پاسپورت‌های ضعیف یه‌شمار می‌رود و فقط ۲۷ کشور اجازه ورود بدون ویزا را برای این پاسپورت در نظر گرفته‌اند.

به همین جهت کمک گرفتن از یک متخصص مهاجرت با تجربه می‌تواند برای شما بسیار مفید و کاربردی باشد.

 

ویزای ترکیه برای اتباع افغان
ویزای ترکیه برای اتباع افغان

 

برای اخذ ویزه ترکیه در ابتدا مشخص کنید که به کدام نوع از ویزاهای ترکیه نیاز دارید.

ویزای ترکیه برای اتباع افغان

پس از تعیین نوع ویزای مورد نیاز باید حداقل یک و حداکثر دو ماه قبل از تاریخ عزیمت خود به ترکیه برای دریافت ویزه اقدام کنید.

برای اخذ ویزه ترکیه چنانچه اقامت ایران و پاسپورت دارید می‌توانید از طریق سفارت ترکیه در ایران اقدام کنید و در غیر این صورت باید از طریق سفارت ترکیه در افغانستان پیش قدم شوید.

 

ویزای ترکیه برای اتباع افغان
ویزای ترکیه برای اتباع افغان

 

مدارک لازم جهت دریافت ویزه برای افغانها

هنگام درخواست ویزه ترکیه، باید چندین مدرک جمع‌آوری کرده و به سفارت یا کنسولگری ترکیه ارائه دهید. این مدارک قصد و صلاحیت شما را برای سفر به ترکیه مشخص می‌کنند.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزه ترکیه ممکن است بسته به نوع ویزای درخواستی شما مثل ویزای کاری ترکیه یا ویزای تحصیلی ترکیه متفاوت باشد.

این مدارک را باید در روز مصاحبه ارائه دهید. مدارک ذکر شده بخش بسیار مهمی از فرایند درخواست شما خواهد بود. بنابراین، شما باید هر یک را طبق معیارها و مشخصات تعیین شده توسط مقامات ترکیه جمع‌آوری کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت ویزه ترکیه به نوع ویزه یا ویزای درخواستی شما بستگی دارد. با این وجود برخی از مدارک برای انواع ویزای ترکیه مشترک است این مدارک عبارت‌اند از:

  • پاسپورت معتبری که حداقل ۶ ماه از اعتبار آن باقی مانده باشد و حاوی عکس رنگی و جدید باشد.

  • ارائه مدارکی که نشان می‌دهد شما در ترکیه محلی برای اقامت دارید. این مدرک می‌تواند گواهی رزور هتل، اجاره نامه، سند خرید ملک در ترکیه و یا داشتن دعوت نامه توسط یک میزبان در ترکیه باشد.

  • اثبات داشتن تمکن مالی کافی. به عبارتی برای هر روز حضور در ترکیه باید مبلغی حدود ۵۰ یورو ارائه دهید.

  • رزرو بلیط رفت و برگشت به ترکیه

  • داشتن بیمه مسافرتی حداقل تا سقف مبلغ ۳۰۰۰۰ هزار یورو

  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه

رزرواسیون با جالوکس

Scan the code
Call Now Button